نکات طلایی در انتخاب بهترین قهوه اسپرسو
نوشته شده توسط : فدولا

برای خرید قهوه اسپرسو و تهیه آن، ابتدا لازم است چندین پارامتر را بشناسید و سپس کنترل کنید تا در هنگام خرید دچار اشتباه نشوید. به قول معروف "هر گردی، گردو نیست" و ممکن است قهوه ای که به عنوان بهترین قهوه اسپرسو به فروش می رسد، بهترین نباشد. پس برای داشتن یک اسپرسو بی نظیر، قبل، بعد و حتی در هنگام خرید قهوه اسپرسو به ۵ نکته زیر دقت داشته باشید:

1. نوع دانه های قهوه مورد استفاده در اسپرسو
عربیکا و روبوستا، دو نوع دانه قهوه هستند که برای تهیه اسپرسو می توان از هر دوی آن ها استفاده کرد. با وجود اینکه عربیکا کیفیت بالاتری دارد؛ ولی نباید از عطر خاص روبوستا هم غافل شد. به همین دلیل، ترکیبی از دو دانه عربیکا و روبوستا، بهترین گزینه برای تهیه اسپرسو در نظر گرفته می شود.

2. اندازه آسیاب قهوه اسپرسو
اسپرسو، آسیاب ریزی دارد که منجر به تولید ذراتی می شود که نه خیلی ریز اند و نه خیلی درشت. (کوچکتر از دانه های نمک و بزرگتر از ذرات آرد)

3. میزان رست شدن قهوه اسپرسو
شیوه های مختلفی از رست شدن قهوه وجود دارد که می توان از فرآورده هرکدام از آن ها، برای تولید اسپرسو استفاده کرد. رست های مدیوم دارک، مدیوم لایت، دارک و لایت مثال هایی از این دسته هستند. به طور کلی رست مدیوم، بهترین انتخاب برای تهیه اسپرسو در نظر گرفته می شود؛ اما این مورد تا حد زیادی سلیقه ای بوده و نمی توان در موردش نسخه واحدی پیچید. مثلا کسانی که اسپرسو با تلخی بالا را ترجیح می دهند، بهتر است به سراغ رست های دارک و مدیوم دارک بروند؛ در حالی که عطر و رایحه بهتر در رست های لایت نهفته است.

 ادامه مطلب در سایت قهوه خانه ...





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: